zondag 14 juli 2013

Pluk de dag!

Het voelde de hele tijd een beetje als stelen. Zomaar in iemands tuin fruit plukken. En bloemen. Een hele bos nog wel. Ik had steeds het gevoel dat ik iets illegaals deed. Alsof ik ieder moment zou worden teruggefloten! Maar het enige dat floot, waren de vogels die samen met ons wedijverden om de kersen...

Lang leve de pluktuin!


We hadden het rijk voor ons alleen, daar boven op die berg in het Zuid-Limburgse dorpje Sibbe.


Een hoop kersen gingen mee! Maar ook bramen, kruisbessen, rode én zwarte bessen en frambozen belandden in ons mandje.




En dan de bloemen...
Wat een kleuren bij elkaar!



We plukten een hele bos...


...en genoten intussen van de rust en het uitzicht.


Eenmaal thuis verder genieten van al dat moois.


 En lekkers...


We maakten er jam van.


Zo.... het voelt al bijna als vakantie, maar ik moet toch nog echt 1 weekje werken.

Fijne week allemaal!
Groetjes,
Carolien

35 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige reportage van de pluk en fruittuin!
    Je dochter had er zichtbaar veel plezier in gezellig!
    Heerlijk eigen gemaakte jam en mooi in die potjes met eigen label!
    Zoveel mooie bloemen maken een mens toch blij geniet er lekker van!
    Ik ga nog even naar je vorige post want deze zag ik zelfs nog niet staan bij mijn picto's
    Fijne avond
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, wat ziet dat er heerlijk uit. En fijn om dat allemaal zelf te mogen uitzoeken en plukken. De bloemen zijn ook prachtig. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar snap helemaal dat dit voelt als vakantie.....
    Dit is toch HET LEVEN!
    Geweldig....genieten, genieten....
    En zo te zien geniet dochterlief heerlijk mee........

    fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja heerlijk toch! We hebben toevallig vandaag ook kersen geplukt. Maar dan wel bij vrienden met een schandalig grote boerderij..... We leverde hun eigenlijk meer een dienst om te helpen met plukken! Ze kunnen er zelf niet tegen op eten of jammen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. K krijg er meteen zin in.
    Mooie foto met dat rood-wit-geblokte tafellaken.
    Past perfect bij de kersen.

    Volgens mij is je dochter van het ondeugende soort.
    Zo ziet ze er althans uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Telt toch wel een beetje als een vakantiemomentje hoor, zeker met dat stralende dametje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij hebben wij dat hier in de buurt helemaal niet, maar ik zie het af en toe voorbijkomen op de blogs, leuk initiatief! Wij hebben (nu nog) gelukkig zelf kersen en appelbomen en rode, witte en zwarte bessen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh, wat een verwennerij zeg!
    Helaas bezitten wij geen auto, dus ik denk niet dat het ons lukken gaat daar te komen.
    Maar zo kon ik toch even mee genieten. Dank je wel!X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er wel heel erg mjammie mjammie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat ziet dat er heerlijk uit !
    Ik zit niet in de buurt, jammer :-(
    Ik heb dus kersen bij AH gehaald, echt lekker maar ik ben wel de enige die het eet hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zeg, prachtig uitzicht ook! Lekker nagenieten met jullie jammetjes, nice
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh dat is zalig zo plukken! Ziet er echt super zomers uit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooo super,hier moet manlief ook nog 1 weekej werken ,en dan....dan 3 weken vakantie,heerlijk

    werkse nog deze week je kunt aftellen.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt mij super leuk om in een pluktuin te wandelen, volgens mij zou ik van geen ophouden weten. En het fruit is ook om van te smullen.

    Nog even volhouden, dan beginnen voor jou ook de vrije weken. Ik wens je alvast een heerlijke vakantie, geniet er maar lekker van.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh heerlijk die lekkere zelf geplukte fruitjes :-)
    Je fotoreportage zegt genoeg een gezellige middag.
    En wat jammer nou dat ik er zo ver vanaf woon..............anders zou ik het wel weten hoor!!!
    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat heerlijk zo'n pluktuin dichtbij. Dat je mag meenemen wat je wilt.
    Bij mij in de buurt staan langs de bermen heel veel veldbloemen, maar ik pluk er niet van. Dat is gemeenschapsgoed, denk ik dan.
    Jullie kunnen even heerlijk genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk al dat lekkers van de natuur.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat ziet dat als een heerlijk en gezellig dagje uit. Ik woon dan wel in de buurt, maar heb mijn eigen pluktuin...nou ja wij hebben een hele grote struik 'wiemelen' uhm tsja hoe heet dat op z'n Nederlands, tsja zou het zo 123 niet weten hihihi.
    Ik heb er al eens van geplukt en de vogeltjes hebben zich er ook al aan tegoed gedaan. Vrijdag was een vriend hier en die heeft ook een bakje meegenomen en wie weet komt mijn moeder die vandaag terug komt van vakantie ook wel binnenkort nog lekker plukken ;). Ook hebben we een appelboom staan, maar dat duurt nog een hele tijd voordat we daar van kunnen gaan plukken. Bloemetjes hebben we dan weer niet om te plukken hihihi. Maar onkruid genoeg waar ik me afgelopen weekend mee bezig gehouden heb, terwijl manlief het pad opnieuw heeft gelegd.
    Dikke knuffels van mij, ennuh EFF thema in Arcen is 'dragons and Hobbits' ;). Maar er lopen genoef elfjes etc etc rond hoor, knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wist niet eens dat dat bestond een pluktuin. Zalig als je dat bij jou in de buurt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh ...heerlijk...ging in Ned ook regelmatig naar een pluktuin.....mis hier de bloemen wel...maar gelukkig zijn hier veel wilde bloemen...
    Werk ze nog even!!
    Gr. mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat lijkt me dat leuk om te doen, fruit en bloemen plukken. Helaas zit hier geen pluktuin in de buurt.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk en ook super dat het al als vakantie aanvoelt lol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke en prachtige dag!
    Echt genieten :-)
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O, geweldig...heerlijk aan de slag in de pluktuin en het smaakt nog lekkerder bij thuiskomst..het is dat het te ver is, anders ging ik er naar toe.

    Lieve groet,
    Eefie

    P.s. de flessenpost is klaar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oohh heerlijk he al dat zomerfruit, en er dan ook nog een gezellige dag van maken eerrruuuggg leuk hoor. Hier ook regelmatig aardbeien plukken en op een beschuitje zo vers uit de tuin lekkerder is er volgens mij niet. En vanmiddag van me vader een grote vergiet vol met rode bessen oooo verrukkelijk, door de kwark of de yoghurt een groter plezier kan je mij niet doen. En jam heerlijk he van dat verse fruit. Geniet van een mooie week, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk en lekker:))) bedankt voor de tip!
    Liefs Sab

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat gezellig een wat een Prachtige foto's lekker genieten zo samen. Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezellige blog heb je zeg!
    Volger 425 heeft zich meteen aangemeld! :)

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige tuin is dat zeg! Fijne plek! Op Texel is er ook een (eigenlijk de enige waar ik ooit geweest ben haha) maar daar is het ook al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een gezellige plek heb je gevonden zeg

    ben meteen ook volger geworden ,leuke blog trouwens

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!