donderdag 21 augustus 2014

Groen haar

Biologisch fruit, scharreleieren van eigen kippen, bio katoen en biologische thee.... ik heb een zwak voor 'groene producten'.
 
 
Maar elke 6 weken gooi ik mijn haar vol chemische spul. Omdat er nu eenmaal geen alternatief is, dacht ik.
 
Ooit in Spanje hadden we een hotel met kapsalon en daar verfden ze met biologische verf. Ik wilde die kapsalon het liefst mee naar huis nemen.
 
Maar nu blijkt dat er in mijn eigen woonplaats een biologische kapper is! Als enige in Zuid-Limburg nog wel. Op loopafstand van waar ik woon.
Een mooi cadeautje voor mezelf om deze zomervakantie af te sluiten.
 
 
Reacties uit mijn omgeving waren best sceptisch.
Dat blijft toch nooit zitten?
Dat dekt toch niet genoeg?
Dat zal wel oranje worden....
Ik liet me er niet door weerhouden, want ik had tenslotte al mijn positieve ervaring in Spanje. 
 
Dus daar zat ik vanochtend met dat kruidengoedje in mijn haar. Op basis van tea tree oil en andere natuurlijke ingrediënten. Geen ammoniak of andere chemische stoffen. Je rook de verf ook niet!
 
Enige nadeel was dat het langer moet intrekken, zo'n drie kwartier. Maar gelukkig bleek de kapster erg leuk en spraakzaam, dus dat vloog voorbij.
 
En na afloop werd er een lotion in gedaan om de kleur langer vast te houden. En die werd tegelijk met een hoofdmassage ingewreven.
Helemaal ZEN verliet ik 2 uur later de kapsalon.
 
En wie denk dat ik er nu zo uit zie, heeft het mis :)
 
 
 
Want ik kan nog gewoon over straat gelukkig.
 
 
 
De volgende afspraak staat al gepland.
Voor mij geen chemicaliën meer.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...
 
Liefs Carolien

21 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit! En goed voor je haar en huid! En goed voor het milieu! En vlakbij huis!
    Wat een voordelen allemaal. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kleur zit er heel mooi in hoor, wat een mooie bos krullen heb je trouwens. Omdat ik op mijn 19e mijn eerste grijze haren al zag verschijnen, verf ik inmiddels dus ook al jaren mijn haar, elke vier weken. Zelf gebruik ik al enige tijd Herbatint, verkrijgbaar in een natuurwinkel en ook zonder ammoniak. Ik ben er erg blij mee, heb mij bij al die rommel op mijn hoofd ook nooit prettig gevoeld.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat die producten er nu ook biologisch zijn. Mooie kleur ook. Ik laat mijn haren eigenlijk nooit kleuren, vroeger weleens gedaan, maar het valt altijd verkeerd uit bij mij huidskleur. Mooie krullen heb je, ook biologisch, of puur natuur?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet altijd lachen om jouw stukjes. Groene haren... Ik zou het toch ook wel even spannend hebben gevonden hoor. Maar zonder verf is ook goed te leven hoor. Volgens een van mijn kleuters was ik de lieve juf met de zilveren haren. Welke prinses doet dat na? Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super dat je deze kapper gevonden hebt; je bos krullen ziet er mooi en gezond uit!
    Ik vind die hoofdjes met het groen ook wel wat hebben trouwens...
    Fijne dag! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb trouwens ook geen eigen perenboom :-(. De valpeertjes komen uit de tuin van mijn ouders!
    Groetjes! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zie je er mooi uit! Leuk je haar zo hoor . Ik wist helemaal niet dat er 'groene' haarverf bestond. Ben benieuwd hoe lang het erin blijft zitten (wie weet wel langer dan normale verf ;) )
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je ziet er heel leuk uit hoor Carolien. Je hebt een prachtige krullenbos en de kleur is ook mooi. Dacht even dat je een fluoriserende kleur groen had gekozen, maar het groen heeft een andere betekenis.
    Mijn eigen ervaring met eco-cremes is dat de creme droger is omdat er geen vet meer inzit. En dan moet je weer op zoek naar iets waar olie inzit.
    Vertel je nog een keer hoe het bevallen is?

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er super uit,ik had er nog nooit van gehoord,super hoor

    Liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allemaal voordelen, dichtbij, milieuvriendelijk en het ziet er ook nog eens prachtig uit. Dacht eerst werkelijk dat je er met groene haren uit zou komen.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed zo'n groene kapper!
    Ben benieuwd hoe het je op langere termijn bevalt; tot nu toe klinkt het heel positief!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat goed van je! Je vrolijke foto had ik al op feestboek gespot ;). En super dat je biologische kapster op loopafstand zit, heb je een nieuw verwen moment erbij. Ik verf mijn haren nooit, maar een keer op de zoveel tijd en dat kunnen best om de twee, drie maanden zijn spray ik wat blondspray op mijn haren, met een klein sprayflesje van de Hema doe ik toch wel een jaar mee...maar aan die info heb je natuurlijk niks met je prachtige donkere haren of je zou oranje of groene haren moeten willen hahaha. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een groene kapper, dat klinkt heel wat beter dan al die troep die in mijn haar gaat, maar geloof nooit dat dorpje-dorp of omgeving zo'n bio-kapper heeft. Jammer!

    Jouw coupe ziet er weer stralend uit, net als jijzelf trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, goed van je! Ik ben zo blij met mijn kapper maar hij is tegen bio dingen, jammer. Want idd niet logisch he??? Ik leef ook best groen maar ook om de 6 weken smeer ik troep in mijn haar. Je zet me aan het denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt inderdaad prachtig haar, die krullen moet je koesteren.
    Moest lachen om je plantenkoppen :-)
    Ik twijfel erover om niet aan verven te beginnen.
    Mooie coupe met grijze krullen heeft ook wel wat toch?
    Misschien kunnen wij een trend zetten in de toekomst?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jippie ik ben weer bij....nu nog houden zo
    Wat zie je er prachtig uit !
    Fijn dat je zo dichtbij zo'n fijne kapper hebt.
    Jij hebt zo'n mooie krullen daar ben ik met mijn steile dunne haar helemaal jaloers op!
    Geniet nog even van het weekend want volgens mij begint bij jullie school maandag ook al weer toch?
    Fijne zondag
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een "schoon koppeke haar" heb jij zeg! Verdorie daar kan ik stikjaloers op zijn! Bio of niet: ik ben jaloers!... Maar die bio is wel de max natuurlijk! En 2 uur zit ik ook bij de kapper zelfs zonder biodinges....:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ow super! En hele mooie foto van jou! Ik ga eens zoeken of dat hier ook bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een weelderige haardos en een prachtige kleur...helaas dit gaat voor mijn grijze lokken niet lukken daar moet toch echte verf in....

    fijn weekend Lien

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!