donderdag 18 augustus 2016

Een feestje en mierzoete appels

Een gipsy meidenfeestje. Dat stond niet op mijn vakantie to-do lijst, maar tienerdochter bedacht dat ze toch nog graag iets wilde vieren voor haar 13e verjaardag. En dus bedachten we een thema dat aansluit bij ons vakantiegevoel.
 
 
We toverden het terras om tot een hangplek vol kussens en poefjes, een lekker muziekje en dan gaat de rest vanzelf...

We knutselden dromenvangers en deden het (Sinterklaas) dobbelspel met grappige cadeautjes.
 En zoals jullie zien was de Griek er de hele tijd met haar neus bij....
 
Een van de vriendinnetjes kwam met gecarameliseerde appels aanzetten. Hoewel ik suiker steeds beter weet te mijden, kon ik deze echt niet weerstaan.... (en troostte me maar met de gedachte dat de appel wél gezond was)
 
 
 Het eten ervan zorgde in ieder geval voor veel hilariteit.
 
 
Een gezonder alternatief zou zijn om de appels te dopen in pure chocolade die je au bain marie laat smelten en dan vervolgens dippen in amandelschaafsel.
 
Of je maakt van een appel een kopje thee (ideetje van Pinterest). Volgens mij kun je dat zakje prima vervangen door blaadjes munt, ik ga het vast nog eens proberen.
 
 
 
Fijn weekend!
Liefs,
Carolien
 
 

15 opmerkingen:

  1. Dat kan niet anders dan een zeer geslaagd feestje zijn!
    Prachtplaatje ook van de appel als theekop <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk zomers feetstje. De lol spat er van af bij de meiden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige foto's, zit hier met een glimlach. Vind dat de griek wel de ster van de dag is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een buiten douche lijkt me ook wel handig na het nuttigen van zo'n appel;-)
    Grappige plaatjes leverde het in elk geval op,had ook niet anders verwacht met stelletje giebel meiden☺☺☺

    Fijne voortzetting van vakantie!!!
    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er gezellig uit hoor.....gefeliciteerd !!...fijn weekend liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijk feest en die appel met verse muntthee dat ga ik deze staycation ook zeker nog proberen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige leuke ideeen en wat een mooie verjaardagsfoto's. Gefeliciteerd en groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet eruit als een heel gezellig verjaardagsfeestje! Nog van harte trouwens. Fijne vakantie verder nog. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super origineel feestje! En geweldige foto's! Dit is iets waar ze nog vaak aan zal terugdenken, je dochter! Zo tof! Ik snap goed dat de Griek geen moment wou missen van al die gezelligheid! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er gezellig uit...
    En nog steeds zonder suiker, ik vind het knap hoor....mis echt inspiratie om dit vol te houden....;)
    Maar je thee in appel....hoe leuk!
    Dat is nu eens origineel, ha ga ik eens proberen.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo'n meidenfeestje, heerlijke leeftijd 13 jaar:) gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke blog heb je ook Lien! Creatieve bezige bij! En het ziet er heel gezelllig uit zo'n meidenfeestje!
    Natuurlijk ga ik je ook volgen! Ik zet meestal op zondag een post online ;-) Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is altijd feest...een stel meiden bij elkaar. Met twee dochters weet ik er alles van, al zijn deze feestjes inmiddels wel weer lang geleden. Zo te zien hebben de meiden zich prima vermaakt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er super gezellig uit allemaal, het plezier spat van de foto's af en de Griek geniet gezellig mee.
    Wat hebben jullie het leuk versiert ook echt helemaaltop voor meisjes van 13 en heerlijke traktaties jammie!
    Dit feestje gaat Serah nooit meer vergeten!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, deze post had ik gemist, wat schattig zo´n meidenfeestje en natuurlijk de Griek die behoorlijk aanwezig is, haha, hij lust ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!