vrijdag 19 mei 2017

Een likje verf

De man van de winkel waarschuwde me al: 'het is verslavend'. En ja, dat klopt. Sinds ik kalkverf heb ontdekt, doe ik twee keer zo lang over een bezoek aan de rommelmarkt. Want wat ik voorheen beschouwde als een lelijke letterbak/tafel/stoel, daar zie ik nu potentieel in. Hoe zou dat object uitzien als het wit was?


Zo stond ik te dagdromen bij een oud stoeltje. Wat als....
De man achter de kraam zag me denken. “Vijf euro” riep hij me toe "en ik heb er achter nog eentje staan". 
Met twee stoeltjes op mijn schouder liep ik naar buiten.

En hier zie je wat een likje (kalk)verf kan doen.


Maar de stof beviel me ook niet zo. En dus ging ik nog op zoek naar een lief stofje voor de bekleding.

 
En nu ben ik er helemaal blij mee!


 
Eens kijken wat mijn volgende object gaat worden :-)
 
Liefs
Carolien

22 opmerkingen:

  1. Mede door alle informatie die ik de afgelopen jaren tegen kwam dacht ik dat niet kalkverf maar krijtverf juist geschikt is voor het opknappen van meubels.
    Het zou poreus zijn en daardoor gevoelig voor vuil.
    Maar wanneer ik naar deze twee voor en na stoeltjes kijk kan ik me helemaal voorstellen dat jij er blij mee bent,het insecten stofje is ook al zo mooi gekozen.

    Fijn weekeind,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een beauties zijn het geworden. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Lien lekker bezig, ik vind ze vet gaaf. Ik ben benieuwd naar wat het volgende gaat worden. En knap ook dat je aan de slag gaat, jaren geleden ook 4 keuken stoelen gekocht heel enthousiast begonnen en zijn uiteindelijk toch op schuurzolder beland en daar staan ze nu nog steeds. Jammer eigenlijk nu ik die van jou zo zie, zal ik dan ook maar weer eens de stoute schoenen aantrekken ? Ze zijn echt heel leuk geworden volgens mij heb ik zelfs nog ik denk toen 8 theedoeken gekocht (moeten dus ook nog ergens liggen) voor zitting en rug leuning erg eigenlijk he. Nou ja ik dwaal weer eens af gezellig weekend en lekker zitten op je nieuwe stoelen. Groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet heb ik je nu gemotiveerd om ook te gaan opknappen. Ik lees het wel op je blog (knipoog)

      Verwijderen
  4. Wat een waanzinnig lief stofje, die stoeltjes zijn prachtig geworden, fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zijn ze geworden! Fijn weekend! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenwijs zijn ze, in het wit en met dat stofje.
    En wat kan een mens daar ook van opknappen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn hele fraaie stoeltjes (geworden). Heerlijk die kalkverf. Op naar het volgende project. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niks mis met zo'n verslaving. Het resultaat is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag in een eerdere post dat je volgens mij je spiegel had geverfd met Annie Sloan? Wist je dat je ook stof kunt schilderen met die verf? Ik heb pas een zwart stoeltje hout/stof geverfd in een kleur met Annie Sloan verf.
    p.s. misschien denk je wie ben ik? ik volg je nog steeds en jij was vroeger ook een volger bij mij Homemade Moments.
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vertelde de verkoper me inderdaad, maar ik kan me er niks bij voorstellen, gaat dat niet barsten? Toch maar eens proberen! Wat leuk trouwens om je recatie te lezen, ergens ben ik je uit het oog verloren... jij bent toch ook de Tamja van alle trics and tips he? Heb destijds veel van je geleerd! Je blog ziet er mega professioneel uit, complimenten!

      Verwijderen
    2. Hoi Carolien klopt helemaal die Tanja ben ik 😉
      Dankjewel voor het compliment, leuk dat we elkaar weer gevonden hebben
      Groetjes
      Tanja

      Verwijderen
    3. En vergat het antwoord op je vraag: alleen op velours stof gaat het cracqueleren niet op gewone stof, in mijn post staat mijn stoeltje waar velours op zit en het effect daarvan

      Verwijderen
  10. Wat een mooie stoeltjes! Dat had je goed gezien. Lang leve de kalkverf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die zijn mooi geworden! Annie Sloan is sinds een tijdje ook in mijn huis terug te vinden ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij veel talenten zeg haha.
    Erg mooi dit model stoeltjes met witte kalkverf!
    De stofjes vsn kwantum zijn er ook zo fris op.
    Staat mooi bij je kastje op de foto!
    Ik dacht bij de vorige post dat ik al bijgelezen was Maarn echt geniet vsn je zondag en de komende zomerse dagen, wij gaan op kamp ook niet slecht met dit weer gelukkig.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow wat ontzettend
    leuk zeg!. Vooral het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig....ze zijn leuk !...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geslaagde metamorfose! Het stofje is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!