vrijdag 14 juli 2017

Bulletjournal

Als lijstjesmaker in hart en nieren moest het er een keer van komen: mijn eigen bullet journal. Ik bestelde heel optimistisch een mooi exemplaar en zou het wel even invullen. Maar toen bleek dat er niets in te vullen valt, je mag het zelf allemaal verzinnen!

 
Want het enige wat in het boekje is gedrukt zijn bullets (vandaar dus de naam, duh...)
Hele kleine puntjes waar je dan lijnen mee kunt tekenen, of tabellen.
 
Zoveel creatieve vrijheid werpt dan natuurlijk weer een drempel op. Want al kijkende op Pinterest zie je de mooiste pagina's voorbij komen. 
 
Weken lag het boekje op tafel mooi te wezen, zonder een letter of zin erin. Totdat ik las bij Lilith dat je je niet moet laten afschrikken door al die kunstwerken die je online ziet en gewoon moet beginnen. Op jouw manier.
 
Dus dat heb ik dan maar ook gedaan!
 
Al mijn losse lijstjes staan nu in één handzaam boekje. De ene pagina mooi, de andere rommelig. De ene keer alleen met pen, de andere keer met tapes en stickers. 
 
Wat ik er allemaal inschrijf?
 
-ideeën voor blogposten
-boeken die ik nog wil lezen
-boeken die ik gelezen heb (met cijfer)
-winkels of restaurantjes die ik nog eens wil bezoeken
-swaps die ik heb lopen en alle ideetjes daarvoor
-klusjes in huis die nog gedaan moeten worden
-wishlist op het gebied van wonen
-summer bucketlist
 
 
En laatst kocht ik allemaal kruiden en bloemen. In plaats van de kaartjes in de tuinaarde te verliezen schreef ik de info over in mijn boekje.


En zo komen al die puntjes langzaam tot leven (op de foto's zie je ze niet eens he?)

Heb jij al een bullet journal en wat schrijf je er zoal in?

25 opmerkingen:

  1. Jeetje Lien wat weer onwijs creatief, als ik dat zie denk ik dat wil ik ook.........maar ik weet zeker dat er nooit 1 letter in z'n boekje komt te staan. Zo knap van je en zulke leuke ideeën ook weer wat je er allemaal inschrijft. Ik kom niet eens in de buurt van zoveel creativiteit. Kom maar op het idee wat je er allemaal in wilt schrijven, dit gaat een heel leuk boekje worden. Geniet van je weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha je geeft me echt teveel credits hoor! Maar toch bedankt :)

      Verwijderen
  2. Laatst zag ik een blog over zo'n bulletjournal. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als wat jij had: er is zoveel moois te zien, maar wat moet ík in zoiets schrijven?
    En toen las ik hoe jij het invulde en realiseerde ik me dat ik ook zoiets doe, maar dan op handwerkgebied: ik heb een boekje waarin ik alles opschrijf wat ik wil onthouden. Van podcasts tot engelse termen, van verftechnieken tot tekeningen van projectbags enz. Ik denk niet dat het een Bullet Journal genoemd mag worden, maar ik ben er wel blij mee ☺.
    Veel plezier met het verder invullen van de jouwe!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk al eeuwenoud, zo'n opschrijfboekje. Ze geven er alleen steeds weer een nieuwe draai aan (en naam)!

      Verwijderen
  3. heb ik ook al vaak voorbij zien komen,wat een kunstwerken maken sommige daarvan!en zooooveel tijd dat daarin kruipt..ik heb zo n schriftje of 2waar ik leuke dingen in neer pen zoals jij opgeeft of snipseltjes,receptjes..maar van jou lukt dit zeker er wat mooi's van te maken met je schrijf-en tekentalent!!!veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kunstwerk met die lavendel, mooi zoals je dat doet
    Ik ben er ooit aan begonnen, maar ben er geloof ik niet creatief genoeg voor, of ik neem er te weinig tijd voor....
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, ik heb een paar jaar terug een plakboek gekocht en allemaal verschillende dingetjes gekocht om daar zo, n boekwerk van te maken maar er is nooit van gekomen, als ik dit weer zie bij jou heb ik er ook zin in, maar ja nu nog doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zou ik graag alles in zo'n journal schrijven.. maar in de praktijk zijn het toch weer altijd" losse papiertjes". Hoewel , ik heb ook wel een aantal schriftjes/ boekjes waarin ik leuke dingen opschrijf, een oude agenda gepimpt doet dienst als " mooie quote's boekje".
    Wat de abc swap betreft, ik heb een brief gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik schrijf al maanden in mijn bullet journal. Ik gebruik het als een creatieve agenda. Bullets voor wat ik iedere dag moet en/of wil doen. Notes voor wat er die dag gebeurd is, opgefleurd met een zonnetje of regendruppels, wolkjes waar in staat of ik mijn supplementen genomen heb en hoeveel glazen water ik gedronken heb. Genummerde paginas en een index waar ik informatie terug kan vinden. Pagina voor boeken om te lezen, films om te kijken, etc. etc. Ik vind het erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een dik schrift waarin ik ongeveer hetzelfde noteer als jij. Maar ik noem het geen Bulletding en puntjes staan er ook niet in. Handig is het wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha het hoeft maar een naam te hebben. Het gaat erom dat het werkt :)

      Verwijderen
  9. Ik heb al weken een mooie nieuwe moleskine liggen met van dit puntjes.... ook maar steeds uitgesteld.... Jouw bericht is goede inspiratie! Vandaag ga ik beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb geen bulletjournal. Wel op mijn telefoon hou ik lijstjes bij. Misschien wel een leuk idee zo'n bulletjournal...
    En helaas ik heb nog geen brief gekregen. Ben ook benieuwd of mijn brief is ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He wat vervelend! Ik ga het voor je navragen en kom erop terug!

      Verwijderen
  11. Een wat ??...nog nooit van gehoord...wel leuk en creatief.....liefs van mij ❤️X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi bullet journal!
    Van die naam heb ik nog nooit gehoord maar ik ga het zeker fff googlen dadelijk natuurlijk.
    Ik zit wel vaak filmpjes te kijken over Flowish journals, Daphnes diary journals of vintage junk journals erg inspirerend!
    Jouw invulling is prachtig!
    Goed idee om de plant informatie zo leuk geïllustreerd daar in te schrijven en de kaft vind ik prachtig!
    Het was weer gezellig lezen hier.
    Geniet van de komende zomerse week of wellicht ook al van de vakantie!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb wel 2 boekjes waar ik lijstjes in schrijf. De boekjes zijn gelinieerd en in de ene schrijf ik wat ik op mijn vrije dag moet/wil doen (meer moet). Het is heel fijn om dingen door te kunnen strepen. En het andere boekje is voor mijn snailgedoetjes, adressen, ideeën, afspraken. Maar geen plaatjes en washi enzo. Ik heb een gluebook waar ik zo graag meer mee zou doen en dat komt er dan steeds niet van. Misschien moet ik het maar gewoon eens in dat boekje schrijven om op mijn vrije dag te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik schrijf mijn aantekeningen wel in een boekje, maar gewoon op de lijntjes hoor.
    Bedankt voor het delen, weer iets geleerd. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is op zich al een prachtig boekje om te zien maar jij maakt hem nog veel mooier. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi boekje.

    Jij krijgt het vast wel vol!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, ik wil er al zo lang mee beginnen. Het zou deze chaoot in hart en nieren wel eens kunnen helpen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja zeker heb ik mijn ABC-swap ontvangen en die was verrassend leuk. Ook met mijn ontvangster heb ik contact gehad. Ik ga er zeker binnenkort nog een blog aan wijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hou van lijstjes en dan vooral van het doorstrepen ;-) En dat is niet zo mooi in een bulletjournal. Van Nicole van PriePraat heb ik een zelfgemaakt boek gekregen en dat wil ik als een soort herinneringsboek gebruiken na de hectische periode van mijn opleiding. Daar plak ik bijvoorbeeld een kaartje in van het Zuiderzeemuseum, waar ik met mijn tante geweest ben.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!