vrijdag 21 juli 2017

Plukgeluk!

Ik kan me blijven verbazen over het fenomeen 'pluktuin'.  Dat je gewoon in iemands tuin mag scharrelen en kunt nemen wat je tegenkomt. Oké tegen een klein bedrag dat wel, maar ik moet er niet aan denken dat vreemden mijn bloemetjes en schaarse kersen zouden weghalen.



Maar een pluktuin bezoeken is altijd weer een feest!
Voor de ogen en de mond!

 
Zeker als je onder een oude kersenboom ook nog van een high tea kunt genieten.
 
 
Het bloemenplukken bewaarden we tot het laatst.

 
Die avond thuis viel er zowaar ook iets in eigen moestuin te plukken: een kleine courgette. Die kwam gelijk van pas in mijn snelle Turkse pizza!
 
*Recept*
Koop een Turks brood en snijd dit horizontaal door.
Beleg beide kanten met pizzasaus en bedenk vervolgens met plakjes courgette, aubergine, paprika en mozarella.
Strooi er als laatste peper en zout en geraspte kaas over.
Bak af in een voorverwarmede oven op 175 graden. In een half uurtje is hij klaar!  
 

Ik zou zeggen: Pluk de Dag
(en laat nog een beetje hangen voor morgen!)

Liefs,
Carolien

 

(Deze leuke vogeltjes staan in de Allerhande om zelf in elkaar te zetten!)

14 opmerkingen:

  1. heerlijk, bij ons in de buurt heb je ook een pluktuin.... inclusief high tea.... Mmmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk...mmmmm.......je pizza...ik vind dat ook zo leuk pluktuinen....liefs ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een luxe, een pluktuin, hightea, heerlijk allemaal zeg! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gek op de pluktuin hier om de hoek morgen erheen met de kleinzoons die zijn er ook gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn foto's toch prachtig als het mooi weer is!
    De zomer straalt van je foto's af prachtig!
    Dat ziet er heerlijk uit in die pluktuin en wat een gezellig servies ook voor de high tea!
    Schitterend dat bosje wilde bloemen.
    Hier zaait de gemeente de laatste jaren de bermen in met veldbloemen zo mooi!
    Grappige gevouwen vogeltjes tussen het groen.
    Fijne zomervakantie!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zomer is het grote genieten en wat fijn dat er zulke mooie plekken zijn. Mooie bloemen uit de pluktuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het beste idee wat ik in jaren tegengekomen ben, pluk en theetuinen.
    Mag er graag uren verblijven en genieten van rust,ruimte,sfeer,geuren en smaak.
    Bovendien is er altijd iets te ontdekken en te leren want zeg nou zelf je wilt toch ook graag weten welke namen de bloemen en de fruitrassen dragen die zomaar voor het plukken staan.
    En niet te vergeten de bezoekjes die wij brengen aan bauerhof cafee's bij onze oosterburen,de sfeer die daar hangt vindt je nergens op geen enkel terras in stad of dorp.

    Makkelijk hé zo'n plat Turks brood de basis voor veel snelle zomerse gerechten.

    Fijn weekeind,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn prachtige uitstapjes, plukken, proeven en geniieten in een prachtige tuin. Ik heb er ook een in de buurt. Zo leuk!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, ik ben nog nooit in een pluktuin geweest, lijkt me erg leuk om een keer heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n uitje! En met dit wisselende weer gaat het groeien in je moestuin vast heel snel. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was hier vandaag geen pluktuin weer, maar op deze manier geniet ik toch even mee. Heerlijk logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij ons viel de pluktuin een beetje tegen, je mocht 1 vruchtje proeven en voor de rest mondje dicht. Het was ook behoorlijk duur (maar wel lekker). Bloemen plukken wil ik ook wel eens graag doen, da heb ik hier in België nog niet gevonden

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!