vrijdag 15 september 2017

View from my window

Wat zie je als je 's ochtends de gordijnen opendoet en naar buiten kijkt? Die vraag staat op mijn Postcrossing profiel, voor als iemand niet goed weet wat hij of zij op het kaartje zal schrijven. In de loop der tijd kreeg ik hele uiteenlopende antwoorden op die vraag. .

 
Van torenhoge wolkenkrabbers en treinrails in China tot een groot uitgestrekt bos met wilde beren in Canada. Ik probeer me dan altijd een voorstelling te maken van iemands leven, ergens aan de andere kant van de oceaan.


Dit is mijn uitzicht, met veel groen gelukkig. Als ik 's ochtends de gordijnen open doe, kruip ik altijd nog even in bed om naar buiten te kijken, Naar de wolken, de vogels en de bomen, waarin eekhoorns vaak wilde sprongen maken.
 
 
(Zien jullie de luchtballon voorbij komen?)

 
En hoe donker of mistig het soms ook is, er is altijd die toren met rode lichtjes als een rots in de branding. 

 
Vroeger stond op deze plek de Staatsmijn Hendrik. Toen deze bij de mijnsluiting tegen de vlakte ging, kwam er een NATO-basis voor in de plaats met een grote Canadese communicatietoren. 
 
 
En die toren geeft 's avonds mooi licht. Als een vuurtoren die waakt over de zee :)
 
Wat zie jij als je door je slaapkamerraam naar buiten kijkt?
 


19 opmerkingen:

  1. Dat is mooi wakker worden zo! Als ik 's morgens het rolluik omhoog laat komen, kijk ik uit op mijn tuin en het parkje dat daar achter zit. Ook niet verkeerd :-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het huis van de achterburen... en wolken.
    Heb helaas niet zo een mooi uitzicht als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan zie ik onze hoogstamfruitboomgaard en al onze buitendieren, heerlijk wakker worden elke dag weer
    Jouw uitzicht is ook prachtig.
    Fijn wkend
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie onze achtertuin met een groot grasveld en in het midden een treurwilg, de borders, de moestuin en de kas en achterin onze eigen bosrand (met paadjes). Vaak zie ik een boel werk ;-)
    Geweldige vraag trouwens, all over the world!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vraag. Ik zie de straat(je) en de coniferenhaag en de kastanjeboom van de buren. En zeker nu de herfst nadert, vind ik het jammer dat die niet iets meer richting de haag staat zodat ik ook mee kan genieten van de kastanjes. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig uitzicht heb je.

    Vanuit ons slaapkamerraam zie en ruik je de amberboom. Hij is de laatste van onze tuin om te verkleuren dus momenteel is ie nog mooi groen, maar binnenkort gaat ie van geel naar oranje en rood, dat is pas heerlijk ontwaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik vanuit mijn warme nestje naar buiten kijk zie ik de huizen, nou vooral veel daken, van de buren en aan het eind van de straat een boom die al vroeg in het jaar zijn herfsttooi krijgt. Ik kan de lucht zien en er zitten vaak vogels (meestal kraaien) op de rand van ons rolluik die dan druk heen en weer lopen.

    Lieve greot,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zie onze straat en de huizen van de overburen. Lekker vertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Behalve de huizen van de overburen zie ik ( in mijn eigen voortuin) een supermooie en grote hortensia, of eigenlijk 2 hortensia's, een rose en een witte. Het uitzicht achter is veel mooier en groener, m'n achtertuin en daaraan grenzend een parkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie ons plein met waterpunt...en de brug over de binnenvecht..gevuld met bootjes...heerlijk uitzicht iedere dag genieten.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vanuit onze raampjes zie je lucht. Maar ik kijk altijd graag naar de kerktoren die bijna bij ons in de achtertuin staat, ook geen horloge nodig, handig! Op vakantie miste ik dat. Normaal hoor ik in de nacht hoe laat het is...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jij hebt mooi uitzicht,prachtig zeg,wij kijken uit om een grasveld met daar naast een speeltuin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben jaloers... Ik kijk tegen een flat aan :-( Geen foto waard... Dus kijk ik dan maar vlug naar beneden, naar ons leuke stadstuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Almost missed the hot air balloon, what lovely photos indeed and nice of you to share your thoughts too. Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie aan de ene kant een blinde muur van de buurman's huis, maar met een enorme jasmijn en klimroos ervoor. Andere raam, huis van de overburen, heel dichtbij! Maar...als ik in mijn souterrain aan het werken ben zie ik mijn cottage tuin, waar ik helemaal blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wanneer ik in de ochtend het slaapkamer raam van kierstand helemaal open zet die ik in deze dagen aan weerszijde van mijn stadstuintje hoge muren die totaal begroeid zijn met Hedera helix arborescens die op dit moment volop in bloei staat met vele bloemtrossen geel/groen van kleur.
    Zodra de zon haar warmte afgeeft is het één luilekkerland voor vliegende insecten,waarvan de Atalanta vlinders het meest aanwezig zijn.
    Wanneer ik overdag naar mijn schuurtje loop is het een concert van zoemende bijen en wespensoorten.
    En in de winter snoepen merels en duiven van de dan aanwezige zwarte bessen.

    Ken het gebied op jou foto's goed omdat ik er vaker was.
    Heerlijk wakker worden met uitzicht op de natuur.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij hebt een prachtig uitzicht! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kijk een straat in waar li en rechts huizen staan ,ook wetend dat er achter de polder en het park ligt ,mag niet klagen voor een stadse

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt eenleuke vraag en ik las net alle antwoorden ook zo leuk!
    Valt op dat iedereen toch best tevreden is met het eigen uitzicht.
    Wij kijken uit over een grasveld met rechts en links huizen. Daar achter ligt het gemeentelijke hertenweitje en links daarvan de korenmolen ....waar dus huizen voor staan maar..we zien 1 wiek vanuit ons slaapkamer raam.
    Zo slecht nog niet dus gewoon in een woonwijk dus.
    Apart zo'n hoge toren en het verhaal erbij.
    Lijkt me inderdaad mooi die lampjes ' nachts!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!