vrijdag 15 december 2017

Drie zelfmaak (cadeau)tips voor kerst

Vorig weekend was het Kerst in de Keet. Ondanks dat deze al uitpuilt met spullen heb ik toch nog zelf wat dingetjes bij elkaar gefreubeld voor de verkoop.

 
Deze kerstballen deden het erg goed! Voor in de boom of om aan een pakje te hangen. Bij Action kocht ik de witte ballen (een doosje met 6 stuks voor € 2,50 geloof ik). Het enige wat je dan nog nodig hebt is porselein/ glasstiften en lint.
Zijn ze niet grappig?
 

 
Ook deze sleetjes vond ik erg leuk en waren gelijk verkocht. Je neemt twee kerst-zuurstokjes en bevestigt deze onder een reep kitkat (ik gebruikte het lijmpistool, want met plakband blijven de stokjes wiebelen).
Een ander kleiner chocolaatje pak je in bruin papier in (of een zakje thee, of echt cadeautje) en daar bovenop nog een kleine bonbon. Alles bij elkaar binden met touw en klaar!
Ook leuk als je iemand geld geeft. Dat verstop je dan in het sleetje.

 
En deze boompjes vond ik ook zo grappig! Je zaagt van een mooie boomstam platte rondjes, boort er een gaatje in en dan in het bos speuren naar een mooie dennentak. Dat kan ook een conifeer zijn trouwens!
 
Al deze ideetjes komen van Pinterest.
 
Maak jij dingen zelf voor kerst?
 
Liefs,
Carolien 

19 opmerkingen:

  1. Vooral dat sleetje vind ik erg leuk! En laat ik nou ook nog plakjes hout hebben van een boompje uit de tuin die we omzaagden...
    Dank voor de ideeën!
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes met de uitvoering, gaat jou als creatieveling wel lukken!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke ideetjes weer!
    Dit jaar heb ik oude pieken 'gepimpt'. (staat op mijn blog als je wilt zien hoe het er uit ziet).
    Gisteren heb ik de rendieren in fotolijstjes weer neergezet: jouw idee en ik vind ze nog steeds leuk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt leuk! Ik lig achter met blogs lezen, maar dat ga ik vanavond doen, dus dan kom ik automatisch bij je pieken uit! Wat leuk te horen dat je het hertenkopje nog steeds gebruikt!

      Verwijderen
  3. Altijd heel veel gedaan, maar tegenwoordig niet meer.
    Onze kleinkinderen maken die sleetjes ook wel vaker. En verkopen ze dan.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig hoor....fijn weekend liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke,toffe dingen!!
    ik heb mn kerstboom zelf samengesteld,ik ging op speurtocht tijdens het wandelen naar veel rode takken,zette die in een grote vaas met nepsneeuw,takken erin,hartjes aan de takken en lichtjes..dit is mn kerstboom dit jaar,even eens ggen groene boom dit jaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan toch net zo gezellig zijn! Het gaat om de sfeer die we zelf maken, toch?

      Verwijderen
  6. Wat een leuke en vooral lekker simpele dingen heb je gemaakt. Pinterest is een bron van inspiratie. Ik ben dit keer vooral bezig geweest met kerststukjes.

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeer wel altijd iets te fröbelen maar helaas ontbreekt het me dit jaar aan tijd. :-( XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pinterest is een bron van inspiratie en het is altijd leuk om te prutsen. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuke zelfmakers Carolien, vooral de sleetjes (en de ballen en de mini boompjes). Ik heb vooral tijd gestoken in 2 advents post ;-) Pinterest is teveel van het goede voor mij, maar met jouw krenten uit de pap ben ik blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Simpel maar zo leuk .

    Fijne dagen hoor

    Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ตารางคะแนนพรีเมียร์ลีก

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuke eigen gemaakte kerst freubels via pinterest...ik kom er nooit uitgekeken.
    Heb denk ik wel 40 borden voor freubel en school en het fijne is dat ik ze op school op het Digibord ook meteen aan kan en zo per project alles bij elkaar en direct paraat heb.
    Die ballen zo schattig, de sleetjes echt super ik heb de afbeelding bewaard voor...ooit haha en de boompjes ook sfeervol.
    Leuke kerst blogpost ik heb lekker nagenoten!
    Alles van kerst heb ik hier thuis nog staan.
    Vsndaag waren we in Roermond met dochter en vriend uit Weert ook zo gezellig, alles in de outlet en stad nog in kerstsfeer heerlijk genieten ook al was het totaal niet koud!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!