vrijdag 12 januari 2018

Een klein beetje verwend

"Drie maanden heel rustig aandoen en vooral niet laten rennen". De dierenarts sprak de woorden streng uit en keek me indringend aan. Ik wendde mijn blik af en keek naar mijn hond die net geopereerd was aan een gescheurde kruisband en ik kon alleen maar denken: hoe gaan we dat doen?


Naam: illie
Afkomst: Griekse bergen, zwerversbestaan
Hobby's: rennen, springen, stoeien en jagen
Houdt niet van: rustig aan

Dat werd dus een pittige uitdaging zoals verwacht. Week 1 is ze ontsnapt bij het openlaten van de deur en stond ze bovenop de picknicktafel in de tuin. "Blijf" riep ik hysterisch en rende er naartoe om haar eraf te tillen, maar die sprong gunde ze zichzelf na zoveel ellende en daar ging ze.

Een week later zat ik weer bij de dierenarts. De poot was dik en er stak iets uit.
"Nog rustiger aandoen" sprak hij streng, desnoods in een bench opsluiten.

Toen begon het echte revalideren. Wandelingetjes in de tuin aan de riem, tillend de trap op en af en veel liggen en rusten. Inmiddels lijkt ze haar nieuwe rol als patiënt te hebben aanvaard. Ze heeft door dat de lange wandelingen voorlopig van de baan zijn, dat ze veel moet liggen en berust daarin. Ze neemt driekwart of meer van de bank in beslag en zucht, kreunt en snurkt als een heuse patiënt. Ze laat zich heerlijk vertroetelen met aandacht en lekkers en als ik haar til, soest ze lekker in mijn armen.


Inmiddels begint ze haar vierde poot weer langzaam te gebruiken.
Tegen de tijd dat ze opgeknapt is, is mijn rug overbelast van al dat tillen. Ik denk dat ik dan ook aan een revalidatieoord toe ben....   



31 opmerkingen:

  1. Nou zeker: jij hebt recht op een beetje verwennerij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. af en toe er lekker naast gaan liggen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor zo'n lieverd offer je jezelf (en de bank *Ü*) natuurlijk graag op.
    Alleen wel jammer dat hij straks niet je rug kan masseren.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zou heel fijn zijn als dat kon, haha. Dienst, wederdienst :-)

      Verwijderen
  4. Voor zo'n lieve blik in de ogen doe je toch alles?! Hopelijk is ze straks in het voorjaar weer helemaal genezen! En jouw rug dan hopelijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wat dat betreft fijn dat het nu nog winter is en dat ze straks inderdaad hopelijk weer goed kan wandelen als het weer beter wordt!

      Verwijderen
  5. aahhh wat een lieve hond! Je beschrijft het zo leuk...hihi. Maar ik snap helemaal dat het voor jou heel vermoeiend is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die eerste foto! Alsof ze grijnst in de camera! En wat kun je er druk mee zijn en wat houden we veel van ze! Sterkte voor jou! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oef knap hoor om een hond het rustig aan te laten doen. Dat past niet echt bij elkaar. Wellicht dat ze na haar herstel jouw wil vertroetelen met veel likjes en pootjes.
    Succes nog even. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Achhhhhhh arm beest wat sneu....en ook voor je rug !...beterschap voor beide liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aaahhhh dat koppie,wat een schatje,ach ja daar doe je toch alles voor,ach het is maar tijdelijk moet je maar denken.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, wat ben ik toch verliefd op die ondeugd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owww, wat vind ik dat toch altijd zielig. Weet dat beest veel dat hij niet lekker mag rennen. Nou ja zo te lezen geefthij zich er bij neer. maar goed ook. Beterschap met je boefje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik weet dat dit een hele opgave is en ook lastig maar we zijn nu eenmaal hondenvrienden.mn vorige hond is blind geworden en moest ook elke dag op uur zn insulinespuitjes...en voor wie is die taak"de mama"...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jee en dat voor jullie drukke adhd hond dat is afzien voor beiden haha.
    Kijk maar uit dat je er zelf geen hernia van krijgt want dan ben je nog verder van huis maar moet je dat koppie nou zien....te zielig toch!
    Ik hoop dat het inmiddels beter gaat want ik ben weer eens achter met lezen.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!