donderdag 21 juni 2018

Kaartjes schrijven en zelf stickers maken

Wat leuk! Maar liefst 35 mensen doen mee aan de tel-tot-tien-kaartjesswap hier op mijn blog en via Instagram. Zo zie je dat post versturen nog helemaal van deze tijd is! Dus PostNL, plaats gerust wat brievenbussen terug (ja, liefst die oude rode!)


Alle koppels hebben als het goed is bericht ontvangen. Ik heb alleen nog geen adres van Wilma en Monique. Jullie hebben ook geen blog, dus ik kan het even moeilijk achterhalen. Leek me handig jullie aan elkaar te koppelen, geven jullie nog even je adres door?

Ik doe zelf ook mee natuurlijk! Heb door het jaar heen altijd wel een swapje lopen... zo doe ik nu mee aan de boekswap bij OGMA en de Scavengershunt op Instagram. In die laatste swap stuur je allemaal kleine, veelal zelfgemaakte cadeautjes. Eén optie was: zelfgemaakte stickers. "Hoe doe je dat" vroeg ik me hardop af, waarna ik een spoedcursus van dochterlief kreeg.

Zelf stickers maken - DIY

Wil je ook zelf stickers maken? Dat is heel gemakkelijk en je hebt er niet veel voor nodig.
-bakpapier
-brede plakband (transparant)
-leuke plaatjes


Je neemt een stukje bakpapier, iets groter dan je plaatje. Daarover heen doe je de plakband. Dan het plaatje en weer een laag plakband. Knip het plaatje in zijn vorm, maar laat iets van speling over zodat je de sticker ook gemakkelijk los kunt krijgen.
Dat is alles!


En dan verpakken in een leuk zakje en ze zijn helemaal swap-proof!


Ook leuk voor op je kaartje :-)

Succes met tellen, ik ben benieuwd wie als eerste bij de 10 is!

Liefs,
Carolien


26 opmerkingen:

  1. Wat een slimme manier om een sticker te maken. En bakpapier heb ik wel in huis!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk zelf stickers maken. Gelijk dit weekend uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht al:"Misschien zit ik er gewoon niet bij." 😄😄😄 Laat maar even weten waar ik mijn adres naartoe kan mailen Carolien 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inmiddels al je mailadres gevonden en mijn adres gestuurd.
    Mooi weekend iedereen 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk weer !!...fijn weekend liefs Ria x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de leuke tip!
    Kaart nummer 1 is gepost!
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste die reageerde en de eerste die de kaart al op de bus heeft gedaan, haha! Leuk dat je zo enthousiast bent!

      Verwijderen
  7. Hmmm, ik heb nog geen adres gekregen. Was je me vergeten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb ik een verkeerd adres ingetikt, opnieuw verstuurd, hopelijk heb je 'm nu!!

      Verwijderen
    2. Ja hoor, het is nu oke. Dankjewel

      Verwijderen
  8. Leuke swap weer Carolien! Ik mag eerst nog heel veel gevulde enveloppen versturen als reactie op ontvangen post. Ook leuk! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moh super die stickers. Zo simpel. Ik zou er zelf niet op gekomen zijn. Dankjewel voor de match met Deborah! Nu op zoek naar een leuk kaartje nummer 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goede tip!
    Heel veel swapplezier allemaal!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! je eigen stickers maken. Ik dacht huh hoe doe je dat dan. maar een kind kan de was doen volgens mij. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben weer traag van aanpak carolien...en moet het eerst weer zien hoe het moet met je stickers...ik neem breed dubbelzijdig plakband om stickertjes te maken,heb dat ook eens ergens gelezen,super eenvoudig!ik kijk uit naar het eerste kaartje van mn swapmaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je dochter met je mee denkt!
    Een erg leuk manier om stickers te maken, dit ga ik zeker onthouden voor bv een kreami ( kreatieve middag) bij ons op school.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!