donderdag 19 juli 2018

3 zomerse diy´s

Hoewel het eigenlijk te warm is, ben ik toch aan het DIY-en geslagen! Hieronder 3 leuke zelfmakers voor een zomers gevoel!




DIY 1 : donutpaal

Met de komst van een nieuwe keuken (foto's volgen), kon deze keukenrolstandaard écht niet meer.



En net nu zag ik een leuke zelfmaker in Daphne's Diary!
Keukenrolhouder wordt donutpaal...

\

Bij de kringloop vind je er vast een! Even licht opschuren, tintje verf en je kunt er van alles mee doen. Bijvoorbeeld je masking tapes op bewaren, of je verzameling linten, zoals hier:


(Foto: Pinterest)

Of ook leuk: bakvormen!


(Foto: Pinterest)

 DIY 2: mini-etagere 

Mijn tweede DIY komt van Pinterest. Soms kom je bordjes tegen die zo mooi zijn dat je ze niet kunt laten liggen, ook al ontbreekt het kopje. Maar met die losse bordjes, maak je een leuke mini etagere! De kandelaar kocht ik bij Action (€1,79) en zaagde ik halverwege door midden.




Met een lijmpistool het bordje erop plakken en klaar voor je tuinfeestje!


Tienerdochter wordt volgende week 15, dus deze komen samen goed van pas!

DIY: 3 Varens stempelen

De mooiste stempels vind je in de natuur! Zoals deze varen bijvoorbeeld.
Je neemt groene verf en dept de varen met de voorzijde met een sponskwastje in de verf. Vervolgens stempel je deze op een stuk papier, tafelkleed (dan uiteraard wel stofverf gebruiken) of ander object. Met een leeg vel papier er tegenaan kun je de stempel goed platdrukken.




Zoals jullie zien is de tweede variant een stuk lichter, deze is leuk bruikbaar als briefpapier!

En tenslotte wil ik deze donuthoed nog graag gaan maken. Ideaal met deze hitte! Nu nog een hoedje vinden...


(Foto: Pinterest)

Liefs,
Carolien



21 opmerkingen:

  1. Leuke dingen heb je gemaakt, dat stempelen met varens ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch een ijverig bijtje. Leuk zijn ze , die met maskingtape lijkt me wel wat. En veel plezier met voorbreiden van het aanstaande feestje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het levert ook nog eens prachtige zomerse plaatjes op!
    Denk je dat Maria nog steeds blij wordt van kaartjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen! Ik vind de keukenrol houder een uitvinding! daar ga ik naar op zoek. Wat kun je daar veel mee! Alle rolletjes in 1 keer netjes. :-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn he, en dat terwijl ik hem bijna had weg gegooid :-)

      Verwijderen
  5. Wat leuk zeg !!...geniet van het heerlijke weer ☀️☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke ideeën maar ik heb even een zomerstop qua DIYen. De kaartjesswap is leuk om te doen met dit weer. En ik moet nog een kaartje maken deze maand. Ik vind het zo lastig om alles mee te slepen naar buiten en zo jammer om binnen te gaan zitten. Dilemma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat dilemma ken ik, zeker als het buiten wat waait is het niet handig!

      Verwijderen
  7. Wat een geweldig leuke ideetjes, ik ga dit onthouden, zo leuk allemaal.
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee voor mijn linten! Ik had ooit eens zo'n ding, maar al heel lang geleden weg gedaan. Nu op de rommelmarkt in Athene kijken als ik daar ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke ideeen,dank jewel voor het delen,en fijne verjaardag van je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oef zeg wat ben ik ver achter op je blog!
    Veel gelezen in de vakantie maar vooral boeken en minder blogs.
    Wat ben jij creatief geweest en hoe gaaf zijn deze ideetjes!
    Die keukenrolhouder voor donuts echt super en voor lint zou ik ze ook wel willen toch weer even naar de kringloop binnenkort dan haha.
    Ik lees even verder hier dus tot zo.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I really like your new decorative designs! it's beautiful so much and good idea on site.

    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!