vrijdag 20 april 2018

Allemaal knopen (en een ontknoping)

Zo meteen de ontknoping van de give-away! Maar eerst zat ik deze week nog even in de knoop: letterlijk. We spraken met een paar dames af waarmee ik vorig jaar de real life summer swap deed om te gaan leren macrameeën.

Het was een autodidact workshop, want niemand wist precies hoe en wat, maar met You Tube filmpjes kom je een eind. Alhoewel... het komt allemaal best nauw. Net de lus de verkeerde kant op, krijg je al weer een ander patroon. En ook moet je goed opletten hoe los of strak je de knopen maakt. Het was heel gezellig, maar aan het einde van de middag hadden we allemaal een hanger waar we niet enthousiast over waren.


Hier zie je ons in actie. We gebruikten een kledingrek om de hanger aan op te hangen zodat de draden wat minder in elkaar vallen, dan wanneer je het op tafel doet.

Eenmaal thuis kwam het eerste appje. 
Van mij. 
'Ik heb de mijne helemaal uitgehaald en ga opnieuw beginnen' appte ik. 
Daarop volgde de rest. 
'Ik ook al!' 

Dus begon ik opnieuw met een andere knoop en al gauw zat ik in de flow. Dit is het uiteindelijk geworden. Eenvoudig, maar goed genoeg, vond ik.



Omdat ik draad over had, maakt ik nog een mini- versie, eventueel voor een swap.

Hebben jullie dit al eens gedaan? Voor mij was dit de eerste keer, maar ik wil er graag meer mee gaan doen. Het is heerlijk ontspannend!

En dan over tot de ontknoping. 
Ik heb de namen van de deelnemers aan mijn give-away op een kaartje geschreven en gewonnen heeft:



Es deed mee voor een goede vriend van haar die een moeilijke tijd heeft en met zijn drie dochters wel wat afleiding kan gebruiken. Het is hen van harte gegund. Esther, ik ga je mailen!

Liefs,
Carolien

13 opmerkingen:

  1. jaha ik heb ook eens gemacrameed (?) vorig jaar en het werd ook geen succes. Ik heb niet eens een herkansing gewaagd maar de kraaltjes in een kralendoosje gedaan en het touw opgerold en weggeborgen. De plantenpot waar het omheen moest, daar heb ik mijn laatste bloemstuk in gemaakt!Ik vind jouw werkjes erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat jij er ook moeite mee had, haha. Het ziet er gemakkelijker uit dan het is!

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg...enne gefeliciteerd Es....heel fijn weekend ...liefs Ria x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super super blij mee en net onze vriend geinformeerd die is even sprakeloos, zijn 3 dochters hebben nu 2 weken vakantie komt dus als een lotje uit de loterij. Dankjewel lieve Lien XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen! Ik wens ze een geweldig mooie dag toe!!

      Verwijderen
  4. geweldit garenis dat he om te knopen. best goed gelukt hoor en helemaal hip dat macrameeen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja inderdaad fijn om mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb vroeger gemacrameed en dat is lang geleden. En jaar geleden heb ik met een tante een simpele plantenhanger gemaakt, maar dat viel mij ook niet mee.
    Super dat de kaartjes zo goed terecht komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn voor Es dat ze dit voor een ander kan doen via jou! Ik heb ooit gemacrameed zou het ook wel weer eens willen proberen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wilde even vragen waar je het garen/touw gekocht hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooo wat leuk en wat ziet het er prachtig uit wat je gemaakt hebt zeker aan die mooie houtjes!
    Waar hebben jullie dat touw gekocht ook een pracht kleur, echt de kleur waar mijn dochter fan van is.
    Dit brengt oude herinneringen naar boven.
    Toen ik tiener was...jaaaaaren geleden dus bijna een halve eeuw oeps!
    Kochten wij met mijn moeder in een wolschaar bollen touw.
    Hiermee hebben we in de zomervakanties van die lectuurmanden geknoopt.
    Eerst een grote ijzeren ring voorzien van touw en vandaar uit drie lange gedraaide hengsels eraan die aan de bovenkant samen kwamen...daar maakten we dan een kleinere ijzeren ring aan waarmee je de mand op kon hangen aan het plafond.
    Echt hip in die tijd!
    De start was inderdaad wel altijd lastig want het waren dan hele lange touwen.
    Jouw gedraaide macrame knoop ken ik dus wel mooi gedaan in deze moderne versie hoor!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bedoel natuurlijk wol...schuur haha

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat!